بازدید سرزده فرماندار اردکان از اداره امور مالیاتی

0
10867
 ۳۱ تیر آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی

بیرجند – ایرنا – ۳۱ تیر آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی و شرکت‌ها بوده و شرط برخورداری از معافیت‌های مالیاتی و مشوق‌های پیش بینی شده در قانون ارائه اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: تاکنون فقط ۱۵ درصد اشخاص حقوقی و شرکت‌های استان نسبت به ارسال اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۹۷ خود اقدام کرده اند.

مهدی نباتی با تاکید بر اینکه ۳۱ تیرماه آخرین مهلت ارایه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی و شرکت‌ها است اظهار داشت: شرط برخورداری از معافیت مالیاتی ارائه اظهارنامه و دفاتر و اسناد لازم است.

وی با بیان اینکه تاکنون خراسان جنوبی جزو استان‌های آخر در ارائه اظهارنامه های مالیاتی است ادامه داد: یکی از دلایل اصلی ارائه نکردن اظهارنامه های مالیاتی اشخاص حقوقی تکمیل نبودن دفاتر و اسناد قانونی لازم است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی گفت: برابر آمارهای سال گذشته، حدود ۲۱ درصد سهم درآمدهای مالیاتی استان از محل مالیات اشخاص حقوقی و بیش از ۲۴ درصد از محل مالیات حقوق کارکنان بخش دولتی و خصوصی تامین می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی استان و همچنین دغدغه این اداره کل در ارائه خدمات مطلوب به فعالان اقتصادی بویژه در بخش اعطای مشوق‌ها و معافیت‌ها در چارچوب قوانین و مقررات، از اشخاص حقوقی و صاحبان شرکت‌های استان درخواست می شود در اسرع وقت نسبت به تکمیل و ارائه اظهارنامه مالیاتی الکترونیکی خود از طریق سامانه www.tax.gov.ir اقدام کنند.

نباتی با تاکید بر اینکه مودیان تکمیل اظهارنامه را به روزهای پایانی تیرماه موکول نکنند افزود: کارکنان مالیاتی از روز پنجشنبه ۲۷ تا ۳۱ تیرماه در ۲ نوبت صبح و عصر و روز جمعه ۲۸ تیرماه تا ساعت ۱۴ آماده پاسخگویی و ارائه خدمات به مؤدیان مالیاتی هستند.

وی یادآور شد: سال گذشته ۲ هزار و ۵۰۰ نفر اشخاص حقوقی اظهارنامه عملکرد ۹۶ خود را در موعد مقرر تسلیم کردند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید