اختصاص ۴۳ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام کشور

0
9720
استاندار یزد
 

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، پنج‌شنبه شب ١٣ تیرماه نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان با حضور “محمدباقر نوبخت” معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه‌، “محمدعلی طالبی” استاندار یزد، معاونان استاندار، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل حوزه استاندار، فرمانداران و اعضای این ستاد در سالن کوثر استانداری یزد برگزار شد.‌
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در این نشست با بیان اینکه برای تکمیل پروژه های نیمه تمام کشور در سال جاری علی رغم محدودیت منابع مالی دولت مبلغ ۴۳ هزار میلیارد تومان درنظر گرفته شده است، ادامه د‌اد: تاکنون ۲۷ هزار میلیارد تومان از این اعتبار تخصیص یافته که افزون بر ۴۰ درصد آن ملی و بیش از ۵۰ درصد نیز استانی است.
“‌محمدباقر نوبخت” ‌افزود: تصمیم ما بر این است این مبلغ برای پروژه هایی هزینه شود که در سال‌جاری قابل بهره برداری باشد یعنی برای این طرح‌ها سرمایه گذاری بسیاری در سال‌های گذشته صورت گرفته اما همچنان نیمه تمام باقی مانده‌اند.
وی با بیان اینکه بالغ بر ۸۰ هزار طرح و پروژه عمرانی نیمه تمام در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: علاوه بر این طرح‌های موجود، برخی پروژه ها نیز از سوی شورای برنامه ریزی شهرستان‌ها و مجلس شورای اسلامی بنا به ضرورت به آنها اضافه می‌شود.
معاون رئیس جمهور تکمیل طرح‌های عمرانی نیمه تمام را از اولویت اصلی دولت دانست که موجب اشتغال و توسعه کشور می‌شود و گفت: برای تکمیل این طرح‌ها، حداقل ۴۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
نوبخت با بیان اینکه عبور از شریط سخت و بحرانی پیش روی کشور با همت و تلاش همه بخش‌ها میسر می‌شود، ادامه داد: کشور با افت شدید درآمد در سال‌جاری مواجه است که برای رفع این مشکل، اول باید دخل و خرج کشور تنظیم شود، که این کار مهم انجام شده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: ۴۴۸ هزار میلیارد تومان در مجلس شورای اسلامی برای تقسیم بین دستگاه‌ها تصویب شده اما با توجه به کمبود منابع تلاش شده است تا با صرفه جویی بودجه به ۳۸۶ هزار میلیارد تومان تقلیل یابد که ۶۲ هزار میلیارد تومان صرفه جویی در هزینه‌ها را حاصل می‌کند.
وی درخصوص پروژه های نیمه تمام استان یزد، ‌خاطرنشان کرد: اولویت این طرح‌ها در استان راه آهن و آب است که ضمن بازدید از طرح‌های در دست اجرا، اگر با بهره برداری از آنها تا پایان سال‌جاری، مردم استان و کشور بهره مند می‌شوند، قطعاً دولت در تأمین اعتبار از تکمیل این طرح‌ها حمایت می‌کند.
معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه در شرایط فعلی و با وجود تحریم های ظالمانه امور کشور باید با روحیه تدبیر پیش رود، گفت: آزادراه تهران به شمال که ۲۵ سال نیمه تمام مانده است، تا چند ماه آینده به بهره برداری می‌رسد و موجب کاهش فاصله ۶۰ کیلومتری مرکز به شمال کشور می‌شود.

[ “استاندار یزد”=caption id=”attachment_718″ align=”alignnone” width=”800″]استاندار یزد استاندار یزد[/caption]


ایجاد اشتغال برای نزدیک به ۹۸۷ هزار نفر در کشور و بیش از ۲۶ هزار نفر در استان یزد برای سال جاری


نوبخت در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ‌توسعه اشتغال و رونق تولید اولویت اصلی کشور است و امسال ایجاد ۹۸۶ هزار و ۹۹۸ نفر فرصت شغلی در سطح کشور هدف گذاری شده که سهم استان یزد ۲۶ هزار و ۳۱۰ شغل است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: دولت بر این اعتقاد است که پشت درهای بسته نمی‌توان کشور را اداره کرد و هدف از سفر به استان‌ها بررسی و برنامه ریزی مناسب برای اجرای طرح‌ها و رفع مشکلات است.
وی هدف از سفر به استان یزد را بررسی پروژه‌های عمرانی نیمه تمام این استان بیان کرد و افزود: در بخش توسعه شبکه حمل و نقل ریلی، در استان طرح‌های نیمه تمامی وجود دارد که با تأمین اعتبار تا پایان سال به بهره برداری می رسند.
معاون رئیس جمهور همچنین از بازدید از سد بزرگ خوانسار شهرستان خاتم که ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد خبرداد و خاطرنشان کرد: تصمیم برای این است از محل اعتبارات عمرانی طرح‌های نیمه تمام، این پروژه تأمین اعتبار و تکمیل شود.
نوبخت با بیان اینکه در سفر رئیس جمهوری به استان یزد، ۹۷۰ میلیارد تومان تعهد مالی برای پروژه‌های عمرانی درنظر گرفته شده بود که در این زمینه بیش از یک هزار میلیارد تومان پرداخت شده است، ‌گفت: اما با توجه به اینکه هزینه برخی طرح‌ها به بیش از رقم مصوب افزایش یافته، برخی از این طرح‌ها هنوز به اتمام نرسیده ‌است که در این زمینه هم منابع مالی در نظر گرفته شده تا به‌زودی تکمیل شوند.


ایستادگی ملت ایران در برابر تحریم های ظالمانه


رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه در یک جنگ بزرگ اقتصادی هستیم و سخت‌ترین نوع تحریم‌ها را تحمل می‌کنیم، تصریح کرد: سخت‌ترین نوع تحریمی که تاکنون اعمال شده برای کشورهای عراق و لیبی تحت‌عنوان نفت در برابر غذا بوده و به این کشورها اجازه می‌دادند به اندازه نیاز مردم برای تغذیه، نفت بفروشند ولی آن را هم از مردم ایران دریغ کرده‌اند.
معاون رئیس جمهوری ادامه داد: رئیس جمهور آمریکا غیر از اینکه بخواهد یک عکس یادگاری بگیرد و مسائل تبلیغاتی خودش را دنبال کند، از مذاکره با ایران هدف دیگری ندارد و نتایج مذاکرات کره شمالی با ترامپ مبین این رویکرد تبلیغات است.
نوبخت در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: اینکه فکر کنیم‌ آمریکا و کشورهای اروپایی دلشان برای مردم ایران می‌سوزد کاملاً اشتباه است و دیدیم که حتی محصولات غذایی و دارو را هم به مردم ما تحریم کردند اما ملت ایران با روحیه محکم و با تدبیر در برابر این تحریم‌های ظالمانه ایستاده است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید