برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر در ابرکوه

0
8268

یزد – ایرنا – آیین بزرگداشت شهدای هفتم تیر با حضور امام جمعه، فرماندار ، جمعی از مردم شهیدپرور ، خانواده های معظم شهدا و تعدادی از مسئولان محلی عصر پنجشنبه در مسجد جامع شهر ابرکوه برگزار شد.

یکی از استادان حوزه علمیه در این آئین با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام خمینی (ره) و هفته قوه قضائیه گفت: شهید بهشتی معمار بزرگ قضاوت اسلامی بود و باید شخصیت این عالم وارسته الگویی برای همگان باشد.

حجت الاسلام حسین امیری با بیان شخصیت آیت الله بهشتی افزود: این شهید فردی تأثیرگذار در پیروزی انقلاب اسلامی بود.

وی همچنین به جنایات ۴۰ سال گذشته آمریکا در جهان اسلام اشاره کرد و یادآور شد: هرکجا آمریکا قدم گذاشت غیر از جنایت، چیزی باقی نماند، همیشه جنایت را برای ملت‌ها به ارمغان آورده است.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به هفته حقوق بشر آمریکایی تاکید کرد: دولت آمریکا در منطقه همیشه عامل بحران برای جهان اسلام بوده و خواهد بود.

وی ادامه داد: افزون بر ۲۷۵ هزار شهید دوران دفاع مقدس و ۱۷ هزار شهید گرانقدر ترور و صدها هزار شهید در کشورهای اسلامی نشان از داعیه حقوق بشر آمریکایی است.

وی همچنین تاکید کرد: در همین زمان بود که ترور نافرجام مقام معظم رهبری توسط ایادی آمریکا رخ داد و به فضل خداوند متعال در این حادثه نقشه شوم استکبار جهانی نقش بر آب شد.

امیری یاد آور شد: کشور ایران بود که در برابر تمام توطئه‌های دشمنان و استکبار در صدر آنها آمریکا ایستاده و آنها را در دنیا خوار و ذلیل کرد.

این استاد حوزه بابیان اینکه هرکس دنبال حقوق بشر آمریکایی باشد جز خسارت در این دنیا و آخرت چیزی در بر نخواهد داشت، خاطر نشان کرد: آمریکا برای رسیدن به مقصد شوم خود از هیچ جنایتی دریغ نخواهد کرد.

آیت‌الله دکتر محمد حسین بهشتی به همراه ۷۲ تن از یاران با وفایش در هفتم تیرماه سال ۱۳۶۰ در محل حزب جمهوری اسلامی با انفجار بمب توسط عناصر کوردل منافقان و ضدانقلاب به شهادت رسیدند.

از یکم تا هفتم تیرماه به مناسبت سالروز شهادت آیت الله بهشتی (ره) و جمعی از یاران انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) به عنوان هفته قوه قضائیه نامگذاری شده است.

مرکز شهرستان ۵۵ هزارنفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید