برنامه‌های مناسبتی متناسب با ذائقه جوانان باشد

0
4597

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در جلسه هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت که با حضور نمایندگان دستگاه‌های مرتبط در استانداری یزد برگزار شد، برنامه‌های تکراری و نسخه‌برداری شده از سال‌های گذشته را در راستای اجرای برنامه‌های فوق‌العاده ندانست و از برنامه‌ریزان برنامه‌های مناسبتی خواستار شد برنامه‌ها را متناسب با شرایط اجتماعی و سیاسی روز جامعه طرح‌ریزی و اجرا کنند. 
«فخرالسادات خامسی‌هامانه» گفت: با توجه به اهمیت برنامه‌های مناسبتی، لازم است برنامه‌های مربوط به گرامی‌داشت ائمه اطهار در قالب برنامه‌های ساختارمند مناسبتی از ابتدای سال تعریف و برای اجرای آن سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی شود.
خامسی اظهار امیدواری کرد که برنامه‌های علمی تخصصی با هدف گشایش ابعاد مختلف نسل جوان و با رویکردهایی چون کرسی‌های آزاداندیشی، میزگردهای علمی تخصصی و گفت و گوهای دوجانبه طراحی و اجرا شود.
وی خواستار شد دستگاه‌ها در اجرای همه برنامه‌ها عدالت اجتماعی را در نظر بگیرند و سعی کنند برنامه‌ها را به سمت و سوی مناطق حاشیه‌نشین نیز سوق دهند.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اظهار کرد: به نظر می‌رسد توجه مدیران ارشد به برنامه‌های مناسبتی کم است که این مهم یک نقطه ضعف است و باید در نظر داشت که اگر برنامه‌های فرهنگی با نام ائمه اطهار همراه باشد، در پیشبرد اهداف دینی و… مؤثرتر است.
به گفتۀ وی، یکی از نقاط ضعف در برنامه‌های فرهنگی اجتماعی موازی‌کاری، عدم برگزاری برنامه‌های مشارکتی و هم‌افزایی بین بخشی است که خواستاریم برای اجرای برنامه‌های مشارکتی و هم‌افزایی بین دستگاه‌های دولتی و نهادهای مدنی تلاش شود.


خدمت کریمانه ‌شعار امسال دهه کرامت


مدیرکل ارشاد و فرهنگ اسلامی استان شعار محوری دهه کرامت را «خدمت کریمانه، مهربانی به رسم اهل‌ بیت(ع)» عنوان کرد و از برنامه‌های مهم این مناسبت به کاروان کرامت با حضور خادمان حضرت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س )، نذر شادی با هدف خدمت‌رسانی به مردم سیل زده و مناطق محروم، برپایی ایستگاه‌های کریمانه در سطح اماکن و معابر شهری همراه با برنامه‌های فرهنگی در راستای نشاط اجتماعی، برگزاری جشن دختران آفتاب همراه با تجلیل از دختران برتر و فعال عرصه‌های مختلف، آذین بندی در محلات و برگزاری ۱۰ محفل جشن کرامت اشاره کرد.
«مجید جوادیان‌زاده» با اشاره به آغاز دهه کرامت همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه(س) و روز دختر، عناوین روزهای دهه کرامت را اینگونه نام برد: چهاردهم تا شانزدهم تیر ماه با شعار «در شادی اهل بیت(ع) شاد باشیم» و «رونق تولید، شادی و امید»، روز پنجم دهه کرامت، همزمان با روز بزرگداشت امامزادگان، به نام «امامزادگان، ذخائر معنوی جامعه» و روز ششم همزمان با روز بزرگداشت شاه چراغ(ع)، «حضرت شاه چراغ(ع)؛ جلوه مودت و مقاومت» نام‌گذاری شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: روزهای هفتم، هشتم، نهم و دهم دهه کرامت(۱۹، ۲۰، ۲۱ و ۲۲ تیرماه) به ترتیب با عناوین «مساجد، پایگاه ترویج مشارکت اجتماعی»، «شهدا، الگوی جوانان در تحقق گام دوم انقلاب»، «عفاف و حجاب، گوهر خانواده مهدوی» و «تشکل‌های مردمی، پرچمدار خدمت کریمانه» نام‌گذاری شده است.
دهه کرامت، دهه اول ماه ذی‌العقده است که آغازش با ولادت حضرت معصومه(ع) و پایانش با ولادت حضرت ابوالحسن علی بن موسی‌الرضا(ع) می‌باشد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید