ایجاد پنج پایگاه‌ مدیریت برنامه‌های فرهنگی اجتماعی در مناطق حاشیه‌نشین یزد

0
4452

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، «فخرالسادات خامسی‌هامانه» با تأکید بر اجرای برنامه‌های فوق‌العاده و جدید در استان به ویژه در مناطق حاشیه‌نشین، گفت: با جذب بودجه از سوی سازمان اجتماعی کشور، با متولی‌گری سازمان تبلیغات استان و نظارت دفتر امور اجتماعی فرهنگی استانداری، پنج پایگاه‌ مدیریت برنامه‌های اجتماعی فرهنگی طرح‌ریزی و اجرا شده است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد اعتبار یکسالۀ این پایگاه‌ها را ۵۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: این کار با هدف استفاده از فرهنگ دینی در برنامه‌های فرهنگی اجتماعی مناطق حاشیه‌نشین با محوریت روحانیت کلید خورده است.
به گفتۀ وی، در نظر است برنامه‌های فرهنگی اجتماعی اعم از جشن‌ها، نشست‌ها و کارگاه‌های مهارت‌های زندگی و نیز اقدامات مربوط به کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و آگاه‌سازی مردم محلی از طریق این پایگاه‌ها و روحانیون مستقر در آنجا انجام شود.
خامسی تفاوت رویکرد این پایگاه‌ها و دیگر دفاتر و پایگاه‌ها را ورود فرهنگ دینی و مذهبی به مباحث اجتماعی عنوان کرد و گفت: معتقدیم برای توسعۀ مناطق حاشیه‌نشین و کاهش آسیب‌های اجتماعی در این مناطق باید همۀ ابعاد اعم از مباحث علمی، آموزشی، فرهنگی، ورزشی، دینی و… را در کنار هم دید.
وی گفت: طبق اهداف سازمان امور اجتماعی کشور، این پایگاه‌ها با محوریت فرهنگ دینی به ابعاد مختلف رشد جوامع اعم از بعد آموزشی، علمی، فرهنگی، نشاط، ورزشی و… خواهند پرداخت.
مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری یزد تصریح کرد: پایگاه‌های مدیریت برنامه‌های فرهنگی اجتماعی، همراهی و همگرایی تشکل‌های مردم‌نهاد محله و نیز استفاده از جوانان، نخبگان و معتمدان محلات با رویکرد دخالت دادن جوانان در برنامه‌های اجتماعی، جذب جوانان به مسجد و استفاده از برنامه‌های محله‌محور سمن‌ها را می‌طلبد.
خامسی  خاطرنشان کرد که اقدامات حوزه اجتماعی کشور و استان یزد در شورایی که مقام معظم رهبری به طور مستقیم اطلاعات، گزارش و صورتجلسه آن را می خواهند، ارائه خواهد شد. 
مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری یزد افزود: شورای اجتماعی کشور تنها شورایی است که مقام معظم رهبری به طور مستقیم گزارش آن را خواستار است و طبق فرموده ایشان، برنامه‌های حوزه اجتماعی کشور باید بر انجام کار فوق العاده و جدید در راستای کاهش آسیب های اجتماعی اهتمام ورزد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید